Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK
Magazin EVA

Budíte sa často uprostred noci? Tieto 4 príčiny prerušia váš spánok!

Budíte sa často uprostred noci? Tieto 4 príčiny prerušia váš spánok!
Nič nie je lepšie ako dobre sa vyspať!

Ak sa budíte uprostred noci za čudných okolností, teda všade je ticho, mlčí telefón, partner nechrápe, deti spia a ani sa vám nič zlé nesnívalo, no napriek tomu zrazu bdiete, je čas urobiť v živote pár zmien.

 

Nič nie je lepšie ako dobre sa vyspať! Teda, pár lepších aktivít by sa určite našlo, ale ľudia, ktorí dlhodobo trpia nedostatkom spánku alebo spánkom prerušovaným, to vidia inak. Pritom príčiny sú niekedy veľmi prozaické.

 

Môžete znovu veriť neverníkovi? Iba, ak vám sľúbi TOTO!

Pikantné a strhujúco úprimné! Čo si chlapi NAOZAJ myslia o "ručnej práci"?

 

4 dôvody, prečo sa v noci budíme

 

1 Nevhodná teplota

Ak je v miestnosti, kde spíte, príliš teplo alebo naopak priveľká zima, telo na to podvedome reaguje. Nie je mu dobre, je mu tak zle, až vás prinúti vstať. Ideálna teplota v spálni má byť 15 až 18 stupňov Celzia.

 

 

2 Volanie divočiny

Zobudiť vás môže aj nutkanie ísť na záchod. V noci obličky síce pracujú, ale tvorba moču je spomalená a za normálnych okolností močový mechúr dospelého človeka v noci vydrží bez vyprázdnenia približne osem hodín.

Ak to nie je váš prípad, skúste niekoľko hodín pred spaním vynechať močopudné nápoje, vodu tiež pite minimálne. Pokiaľ sa frekvencia močenia nezníži, je čas vyhľadať lekára, pretože môžete mať problém s obličkami, môžete byť tehotná, môže to byť znak cukrovky a mnohých ďalších ochorení.

 

3 Kofeín a vek

S pribúdajúcimi rokmi ubúda energie a môže sa zhoršovať aj kvalita spánku. Ľudia v rokoch sa často budia aj niekoľkokrát za noc. Pomôcť môže vynechanie popoludňajšieho šlofíka, obmedzenie pozerania TV a tiež kofeínových nápojov niekoľko hodín pred spaním. Pozor, aj čaj obsahuje kofeín, čím je slabší, kratšie lúhovaný, tým viac.

Aj čaj obsahuje kofeín.

4 Alkohol

Pokiaľ ide o kvalitu spánok, alkohol je klamlivý pomocník. Na jednej strane pomôže zaspať, a to pekne rýchlo, na druhej strane je pod vplyvom alkoholu spánok nekvalitný, môže byť prerušovaný a ráno človek určite nie je plný energie. Ak na sebe pozorujete, že ráno po žúrke sa cítite unavená, hoci ste spali pekných osem hodín, definitívnou príčinou je alkohol. 

Nemusíte sa ho vzdať úplne, ale určite si treba dávať pozor na množstvo.

 

Čítajte viac o téme » Pokojný spánok, Pokojný spánok, Krása a zdravie žien, Spánok

Autor: Lucia Čibenková

NEPREHLIADNITE
Nedarí sa vám zaspať? Tu je skvelý návod, ktorý vám navždy zmení život
Chrápe váš partner ako hroch a vy ste sa zasa nevyspali? Takto to...
Tetovanie má vraj vplyv na sebavedomie: Koľko ich ale „musí“ žena mať?
Potenie mi ničí život! 3 spôsoby, ako si zachovať suché a voňavé tričko 
Chcete schudnúť, no máte neustály pocit hladu? Na vine môže byť týchto 8...

Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×