Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK
Magazin EVA

Od tejto drogy je závislá väčšina ľudstva: Je legálna a všade jej je čoraz viac!

Od tejto drogy je závislá väčšina ľudstva: Je legálna a všade jej je čoraz viac!
Cukor nie je všeliek. Práve naopak.

Fičia na nej už deti v predškolskom veku a mnohí si bez nej vôbec nedokážu predstaviť život. Ako sa jej zbaviť?

Ako ste si už istotne domysleli, reč bude o cukre. Je naozaj aj tam, kde by ste ho najmenej čakali. Ako príklad uvedieme bujón (!). Nehovoriac o párkoch, chlebe a podobne. Vyhnúť sa mu je naozaj ťažké. Výrobcovia potravín vedia, prečo ho tam dávajú. Je to stimulant - a stimuluje okrem iného naše chute - núti nás jesť viac. Navyknúť si na neho je veľmi jednoduché, zbaviť sa závislosti na ňom sa nezaobíde bez abstinenčných príznakov.

 

Samozrejme, má v tele aj svoju dôležitú funkciu - slúži ako efektívne palivo napríklad na dobré fungovanie mozgu, no len málokto sa vie vo svojom stravovaní vyhnúť pridanému cukru. Keď vás pravidelne prepadávajú záchvaty chuti na sladké a neviete si predstaviť deň bez „svojej dávky“, skúste sa závislosti zbaviť pomocou týchto trikov:

 

1. Zvýšte príjem tuku - na to, aby ste sa cítili sýte a spokojné, potrebujete tuk. V 90. rokoch svet masívne propagoval diéty ochudobnené o tuk - no výrobcovia si poradili - pocit spokojnosti po nízkotučných potravinách vyčarovali pridaním cukru. Chudnutie sa teda nekonalo.

2 obrázky v galérii Máta vás neustála chuť na sladké?

2. Sladká zelenina - v prvej polovici dňa by ste si mali dopriať väčšie množstvo zeleniny, ktorá prirodzene obsahuje cukor. Mrkva, červená paprika, cvikla, paradajky - táto kombinácia vám pomôže predísť neodolateľnej chuti na sladké popoludní. Pomôcť si môžete aj ovocím.

 

3. Držte stres pod kontrolou - stresu sa občas nikto z nás nevyhne. To, že doslova vdýchnete tabuľku čokolády vás síce upokojí, ale len na krátko. Ubezpečte sa, že v období zvýšeného stresu budete mať prístup výlučne k prirodzeným sladkostiam - orechom a sušenému ovociu. Pozor, kandizované ovocie nie je to isté, čo sušené!

4. Pomôžte si doplnkami - keď vás túžba po sladkom mučí, skúste zvýšiť hladinu prijímaného chrómu (formou výživového doplnku), magnézia a vlákniny (napríklad v podobe psyllia). Tieto doplnky výživy zabezpečia, že u vás nebude dochádzať k tak intenzívnym výkyvom hladiny cukru v krvi.

 

5. Žiadne umelé sladidlá - keď sa vám logicky zdá, že by ste mohli mozog oklamať sladkou chuťou z umelých sladidiel, mýlite sa. Tie môžu napáchať ešte viac škody. Mozog síce dostane signál, že sa prijíma sladké - no aké prekvapenie - to sladké neúčinkuje! Preto si bude pýtať viac a viac. Niektoré výskumy dokonca dokázali priamu súvislosť medzi priberaním a používaním umelých sladidiel.

 

Doprajte si čas, buďte na seba dobré, meditujte, jedzte veľa ovocia a zeleniny a okrem dobrého pocitu sa prekonanie vašej závislosti na sladkostiach určite odrazí aj na vašej postave a celkovom pocite zdravia.  

Čítajte viac o téme » Chudnutie a cvičenie, Diety ktoré fungujú, Detská oslava

Autor: redakcia EVA

NEPREHLIADNITE
7 signálov, že jete priveľa cukru: Ak sa v nich nájdete, treba ihneď...
Pleť obsypaná vyrážkami nie je v poriadku! Vypátrajte, či za to môže...
Chcete spaľovať kalórie s vyloženými nohami? Robte toto!
Týchto 6 rastlín vám pomôže zhodiť všetok nadbytočný tuk
Japonsko znova šalie: Každý miluje banánovú diétu!
Vianočné inšpirácie
Vianočné inšpirácie

Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×