Jeho testovanie s novým modelom F2008
bolo zamerané na pohonný agregát a vďaka ideálnemu
nastaveniu motora je momentálne Ferrari podstatne rýchlejšie
ako McLaren, BMW či Renault.
„Už teraz sú majstri sveta.
Jazdia si vlastnú ligu,“ znechutene
hovorí pilot Toyoty
Jarno Trulli. Jeho tímový kolega
Timo Glock pomenoval
príčinu dominancie Ferrari:
„Pri výjazde zo zákruty môžu
Räikkönen a Massa neuveriteľne
skoro šliapnuť na plyn.
Jazdia tak, akoby stále používali
trakčnú kontrolu, ktorá
bráni v prešmykovaní
pneumatík a zjednodušuje
ovládanie monopostu...“ Aj
obchodný riaditeľ McLarenu
Martin Whitmarsh uznáva:
„Ferrari je rýchlejšie pri výjazdoch
zo zákrut. Na tom
musíme ešte pracovať.“
Tajomstvo Ferrari však nie
je v trakčnej kontrole, ktorá
je od sezóny 2008 zakázaná.
Tajomstvo sa volá Michael
Schumacher. Sedemnásobný
majster sveta dokonale
využíva svoje skúsenosti
a s nastavením motora sa pri
testovaní pohral. „Áno, pracoval
som na elektronike motora,“
priznáva. Schumi ideálne
nastavil prevody a obrátky
nového motora, takže
pracuje v špeciálnom výkonnostnom
režime. To zabraňuje
pneumatikám v prešmykovaní,
zlepšuje rozloženie prítlakovej
sily na vozovku.
26.02.2008 00:00 |
Šport
Bezkonkurenčné Ferrari: Je to Schumiho dielo
BARCELONA - Nikto na nich nemá! Ferrari má tri týždne
pred štartom seriálu F1 suverénne najrýchlejší monopost.
Taliani totiž najlepšie vyriešili zákaz trakčnej kontroly
a zásluhu na tom má bývalý jazdec Michael Schumacher
(39).