Podľa EK fúzia neohrozí hospodársku súťaž v oblasti interentovej reklamy. Komisia tak rozhodla po niekoľkomesačnom skúmaní transakcie. Bruselskí strážcovia hospodárskej súťaže sa v novembri 2007 rozhodli pre vážne obavy dôkladne preskúmať transakciu. Obávali sa totiž deformácie trhu s online reklamou. Jednou z ich otázok bolo, či by sa DoubleClick, v prípade ak by zostal samostatný, mohol stať vážnym konkurentom pre Google. Komisia nakoniec prišla k záveru, že aj po fúzii zostane na trhu dostatočne silná konkurencia pre novú spoločnosť.
Google získava veľkú časť svojho obratu z textovej reklamy, ktorá sa zobrazuje vedľa výsledkov vyhľadávania. DoubleClick ponúka softvér a služby pre online reklamu a e-mail marketing. Konkurenti Google, ako sú Microsoft a Yahoo!, namietali, že prevzatie poškodí hospodársku súťaž na lukratívnom trhu s internetovou reklamou.
Informovala o tom agentúra DPA.
Google môže prevziať spoločnosť DoubleClick
BRUSEL- Americký internetový koncern Google môže prevziať spoločnosť DoubleClick, ktorá pôsobí v oblasti online reklamy. Po americkom protimonopolnom úrade akvizíciu bez námietok schválila aj Európska komisia (EK). Hodnota transakcie predstavuje 3,1 miliardy USD, v prepočte 65,44 miliardy SKK.