Definitívne by o tom mala rozhodnúť dozorná rada nemeckého Volkswagenu v polovici novembra, informoval dnes ČTK Vladimír Machalík z oddelenia komunikácie Volkswagenu Slovakia.
"Z ekonomického hľadiska je výhodnejšie vyrábať Polo na dvoch miestach ako na troch. Rovnako dozorná rada v polovici novembra rozhodne aj o budúcom obsahu produkcie v bratislavskom závode," dodal Machalík.
Podrobnosti o ďalšom výrobnom programe závodu, ktorý sa v rámci koncernu špecializuje na produkciu športovo-úžitkových vozidiel (SUV), zatiaľ nie sú známe. Koncom septembra sa totiž objavili aj správy o výrobe vozidiel Škoda Octavia v bratislavskej továrni, ktorá by tak mala pomôcť naplniť výrazný záujem o tento model.
Slovenský závod Volkswagenu od spustenia výroby v roku 1991 do mája tohto roka vyrobil 740.000 automobilov značky Polo, čo je najviac zo všetkých typov vozidiel. Aktuálne údaje o jeho produkcii nie sú k dispozícii. V súčasnosti sa orientuje skôr na luxusnejšie SUV modely, napríklad Volkswagen Touareg, Audi Q7 a čiastočne vyrába aj Porsche Cayenne.
Bratislavský Volkswagen vlani zmontoval viac ako 238.000 vozidiel a takmer celú svoju produkciu vyváža do zahraničia. Minulý rok ukončila spoločnosť s rekordnými tržbami 195,5 miliardy korún, čo oproti predvlaňajšku predstavovalo nárast o štvrtinu.
V bratislavskom Volkswagene sa zrejme už nebude vyrábať Polo
BRATISLAVA - V bratislavskom závode automobilky Volkswagen na jar možno ukončia výrobu malého vozidla Polo a presunú ju do španielskej Pamplony a Bruselu.